Mit jelent a viszkozitás?

Azaz mit jelentenek az olajos flakonon látható 10W40, 15W40, 5W30 és hasonló értékek?

Olajfogyasztás: tények és tévhitek

Minek van köze és minek nincs az olajfogyasztáshoz?

Ásványi vagy szintetikus?

Mitől szintetikus egy olaj és megéri-e a szintetikus olaj használata?

Meghosszabbítható-e az olajcsere-periódus?

Mennyire fontosak a gyártó előírásai a gyakorlatban?

API motorolaj szabványok

Az API SM, SL, SJ vagy API CF-4, CF, stb. jelentései.

ACEA motorolaj szabványok

Az európai motorolaj szabványok (pl. ACEA A3/B3) részletes magyarázata.

Új viszkozitási osztályok. SAE 12 és SAE 8.

2017. január 30. hétfő, 13:07

2015 januárjától a jól ismert J300 as adatsor, mely a viszkozitási osztályokat tartalmazza, két új elemmel bővült. Ezek értelmében a korszerű motorolajoknál tovább csökken a melegoldali viszkozitás, mely új osztályok létrehozását kívánja meg.

A két új osztály a SAE 12 és a SAE 8. Ezen kategóriák paraméterei mint a 100 °C-on mért viszkozitásuk, vagy a HTHS viszkozitásuk kizárják a régebbi motorolajokkal való kompatibilitást. Ezek használata is csak és kizárólag ott lehetséges majd ahol ezeket előírják.

 

Bővebben...
 

Hűtőfolyadékról röviden

2017. december 07. csütörtök, 11:28

Beállt a hideg idő, így legkésőbb mostanra biztosan körmünkre égett  a „fagyállózás” időszerűsége. Nagyon sok tévhit és nagyon sok félreértés övezi a fagyálló hűtőfolyadékokat. Ezek a félreértések már az elnevezéssel kezdődnek, folytatódnak a dermedéspont értelmezésén keresztül a hűtőfolyadékok színéig. A térséget ellepő olcsó, silány minőségű fagyállók csak megerősítik bennem a gondolatot, hogy érdemes a témáról néhány szót ejtenünk.

Bővebben...
 

2016 motorolaj előírások újdonságai

2017. január 30. hétfő, 12:20

Az ACEA 2016 december 1.-től érvényes legújabb szabályozása tartogat érdekes újdonságokat, de megjelent a VW 508.00/509.00 is. Közben újra előkerült a kategóriák összeférhetetlenségének kérdése a cimkéken... Nézzük sorban a legérdekesebbeket.

Bővebben...
 

ACEA motorolaj szabványok

2017. január 30. hétfő, 00:00

A/B: Benzin- és dízelmotorok

A3/B3: Stabil, viszkozitástartó olaj, nagyteljesítményű, benzin- vagy dízelmotoros személy- illetve kishaszon-járművek számára. Ha a motorgyártó lehetővé teszi, használható hosszú csereperiódusú olajként, egész éves alacsony viszkozitású olajként vagy nehéz üzemi körülmények között működő gépjárművek motorolajaként.

A3/B4: Stabil, viszkozitástartó olaj, nagyteljesítményű, benzin- vagy közvetlen befecskendezős dízelmotorok számára. Használható ott is, ahol ACEA A3/B3 van előírva.

Bővebben...
 
<< Első < Előző 1 2 Következő > Utolsó >>

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL

A weboldalon fellelhető információk tájékoztató jellegűek és felelősségvállalás nélkül adjuk. Eltérés esetén a gépjármű és a kenőanyag gyártójának álláspontja az irányadó.