2017. január 30. hétfő, 13:07 |
2015 januárjától a jól ismert J300 as adatsor, mely a viszkozitási osztályokat tartalmazza, két új elemmel bővült. Ezek értelmében a korszerű motorolajoknál tovább csökken a melegoldali viszkozitás, mely új osztályok létrehozását kívánja meg.
A két új osztály a SAE 12 és a SAE 8. Ezen kategóriák paraméterei mint a 100 °C-on mért viszkozitásuk, vagy a HTHS viszkozitásuk kizárják a régebbi motorolajokkal való kompatibilitást. Ezek használata is csak és kizárólag ott lehetséges majd ahol ezeket előírják.
|
Bővebben...
|
2017. december 07. csütörtök, 11:28 |
Beállt a hideg idő, így legkésőbb mostanra biztosan körmünkre égett a „fagyállózás” időszerűsége. Nagyon sok tévhit és nagyon sok félreértés övezi a fagyálló hűtőfolyadékokat. Ezek a félreértések már az elnevezéssel kezdődnek, folytatódnak a dermedéspont értelmezésén keresztül a hűtőfolyadékok színéig. A térséget ellepő olcsó, silány minőségű fagyállók csak megerősítik bennem a gondolatot, hogy érdemes a témáról néhány szót ejtenünk.
|
Bővebben...
|
|
2017. január 30. hétfő, 12:20 |
Az ACEA 2016 december 1.-től érvényes legújabb szabályozása tartogat érdekes újdonságokat, de megjelent a VW 508.00/509.00 is. Közben újra előkerült a kategóriák összeférhetetlenségének kérdése a cimkéken... Nézzük sorban a legérdekesebbeket.
|
Bővebben...
|
2017. január 30. hétfő, 00:00 |
A/B: Benzin- és dízelmotorok
A3/B3: Stabil, viszkozitástartó olaj, nagyteljesítményű, benzin- vagy dízelmotoros személy- illetve kishaszon-járművek számára. Ha a motorgyártó lehetővé teszi, használható hosszú csereperiódusú olajként, egész éves alacsony viszkozitású olajként vagy nehéz üzemi körülmények között működő gépjárművek motorolajaként.
A3/B4: Stabil, viszkozitástartó olaj, nagyteljesítményű, benzin- vagy közvetlen befecskendezős dízelmotorok számára. Használható ott is, ahol ACEA A3/B3 van előírva.
|
Bővebben...
|
|
|
<< Első < Előző 1 2 Következő > Utolsó >>
|
JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL |