Mit jelent a viszkozitás?

Azaz mit jelentenek az olajos flakonon látható 10W40, 15W40, 5W30 és hasonló értékek?

Olajfogyasztás: tények és tévhitek

Minek van köze és minek nincs az olajfogyasztáshoz?

Ásványi vagy szintetikus?

Mitől szintetikus egy olaj és megéri-e a szintetikus olaj használata?

Meghosszabbítható-e az olajcsere-periódus?

Mennyire fontosak a gyártó előírásai a gyakorlatban?

API motorolaj szabványok

Az API SM, SL, SJ vagy API CF-4, CF, stb. jelentései.

ACEA motorolaj szabványok

Az európai motorolaj szabványok (pl. ACEA A3/B3) részletes magyarázata.

Szabványok Hajtóműolaj szabványok

API hajtóműolaj szabványok

2009. augusztus 19. szerda, 18:20

API GL-5

Általában hipoid hajtásokhoz használható olajok tartoznak a szabvány alá. Az olajnak alkalmasnak kell lennie, hogy megfelelő kenést biztosítson magas fordulatszámú, lökésszerű terheléssel járó illetve alacsony fordulatszámú, nagy nyomatékkal járó igénybevétel esetén.

API GL-4

A szabvány közepes – közepesen nehéz körülmények között működő, csavarfogazású kúpkerekes hajtóművekhez vagy hipoid hajtóművekhez való olajat feltételez. Jellemzően ott előírás, ahol egy API MT-1 minőségű olaj nem képes megfelelő kenést biztosítani.

 

API GL-1

A szabványnak megfelelő kenőanyagok olyan váltók kenésére alkalmasak, amelyek olyan könnyű üzemi körülmények között működnek, hogy akár egy adalékolatlan ásványolaj is megfelel kenésükhöz. Az olaj tartalmazhat oxidációs inhibitorokat, habzásgátlókat és dermedéspont-csökkentő adalékokat, de súrlódásmódosítót és EP adalékokat nem.

Az API GL-1 minőségű kenőanyagok általában nem alkalmasak személygépkocsik váltóinak kenésére. Használhatóak azonban bizonyos teherautók és traktorok váltóolajaként. Az API MT-1 szabványnak megfelelő olajok túlteljesítik az API GL-1 szabvány előírásait, és a haszongépjármű-gyártók előnyben részesítik őket az API GL-1 szabványú olajokkal szemben.

 

API MT-1

Buszok és kamionok aszinkron manuális váltói által megkövetelt kenőanyag-szabvány. A szabványnak megfelelő kenőanyagok olyan mértékű védelmet nyújtanak a hőbomlás, a kopás, és a tömítések károsodása ellen, amelyet a csak API GL-1, 4 és 5 szabványok valamelyikének megfelelő olaj nem biztosít. A szabvány nem követel meg semmilyen teljesítményszintet a személygépkocsik vagy haszongépjárművek szinkronváltóira vonatkozóan. Az API MT-1-nek megfelelő termékek nem keverhetőek motorolajjal.

 

Az API GL-2, GL-3 és GL-6 minősítések az API által hatályon kívül lettek helyezve.

 

A weboldalon fellelhető információk tájékoztató jellegűek és felelősségvállalás nélkül adjuk. Eltérés esetén a gépjármű és a kenőanyag gyártójának álláspontja az irányadó.